вівторок, 13 квітня 2021 р.

Особливості зйомки портретів фрагментарних, головних,бюстових,поясних,поколінних та портретів у повний зріст

 

Портрети в повний зріст

Будь-яка людина, що має цифровий фотоапарат, може зробити портрет. Ви просто просите кого-небудь подивитися в ваш об'єктив і натискаєте на кнопку, вірно? Але для того, що домогтися високоякісних професійних портретів, вам доведеться затратити зусилля на обдумування і підготовку для знімків. Після того, як встановлені всі налаштування на фотоапараті і встановлений світло, справа залишається за композицією і позами моделей.

Поради на фотографії:

Для освітлення моделі з лівого боку ми використовували джерело імпульсного світла і великий софтбокс.

Правої сторони в повний зріст використовувався відбивач

Експозиція налаштована в ручному режимі і на всіх фотографіях настройки такі: 1/60, f / 13, ISO 100

Поради на фотографії:

Працюйте з моделлю під час зйомки, щоб забезпечити хороший візуальний контакт і відкриту посмішку.

Спробуйте попросити модель покласти руку на голову, це робить живіт більш плоским

Для всіх портретів був використаний CanonEF 24-105 mmf / 4LISUSM, але практично будь-який зум-об'єктив міг би впоратися з завданням

Одне коліно, що закриває інше, додасть тілу більше вигинів

Портрети сидячи

Щоб отримати максимальну віддачу від об'єкта зйомки, ви повинні навчитися контактувати з ними під час зйомки. Побудова взаємин з людьми - це найшвидший спосіб отримати кращі пози і вираз обличчя від них, це перетворює прості кадри в професійні портрети. Але не чекайте, що хороші кадри вийдуть відразу. Потрібен якийсь час, щоб ви «пристрілялися» і модель звикла до зйомки. Розслабтеся, не поспішайте і пам'ятайте, що потрібно бути веселим і привітним. Заохочуєте зворотний зв'язок з моделлю з приводу прийнятих поз, показуючи їй фотографії, які вийшли на вашому LCD, і дуже скоро ви отримаєте бажаний результат.

Поради на фотографії:

Якщо ви просто попросите модель нахилити голову, це вже стане більш гарною позою

Руки на стегнах додають чуттєвості

Якщо сидіти боком, то більше видно ноги

Поради на фотографії:

Розслаблені руки \u003d розслаблена модель

Більш динамічного положення тіла можна домогтися сидячи задом наперед на стільці, боком до фотографа

Якщо поставити ноги на носочки, це зробить м'язи міцними і рельєфними

Знімайте знизу і зверху

Якщо ви знімаєте з низького ракурсу, вам знадобляться високі полотки і фони. В якості альтернативи можна знімати на вулиці, використовуючи небо як яскравий фон для портретів. Інший аспект, якщо ви знімаєте зверху, упевніться, що підлогу в студії або фон чисті, інакше вам доведеться провести багато часу вичищаючи брудні сліди і плями в фотошопі.

Поради на фотографії:

Попросіть модель відвернутися, а потім знову подивитися на вас через плече

Погляд зверху вниз має більш домінантний і сильний відтінок

Низький ракурс робить ноги людей візуально довшими

Поради на фотографії:

Використовуйте невелику сходи, щоб встати вище моделі і знімати зверху для отримання більш креативних портретів

Що відрізняє ростовой портрет від простої фотографії людини в повний зріст? Здогадалися? Звичайно ж сюжет! І тому при зйомці студійного ростового портрета вам потрібно буде не тільки правильно виставити освітлення, але ще і вибрати позу моделі і вибудувати композицію знімка - тільки тоді вашу роботу можна буде назвати ростовим портретом.

Освітлення.
Будемо розглядати просту схему освітлення, яка часто використовується при обмеженому бюджеті. Основне джерело світла - студійна спалах з софтбокса середнього розміру. Встановлюється під кутом 45 градусів по відношенню до моделі на досить великій висоті, щоб висвітлити обличчя і верхню частину корпусу моделі. Другий спалах також із середнім софтбокса встановлюємо під основним джерелом світла приблизно на рівні грудей моделі, це потрібно для того щоб висвітлити модель в повний зріст.

В результаті ми отримуємо рівномірне освітлення. Коли основне світло встановлений, можна поекспериментувати з додатковими джерелами світла. Встановивши сріблястий відбивач збоку, за спиною моделі (навпроти основного джерела світла) ми отримаємо контрової світло, який відокремить модель від фону. Якщо відбивач розташувати під кутом 45 градусів попереду моделі, з протилежного боку від джерела світла, то тіні будуть м'якшими, знімок вийде не такий контрастний.


Побудова кадру.
Само собою, модель повинна бути в кадрі повністю, на повний зріст, обрізати частини тіла моделі не можна. Стандартне заповнення кадру - об'єкт зйомки посередині. Але практика показує, що для сюжетної композиції потрібно простір, тому модель краще змістити трохи з центру кадру слідуючи правилу третин (залишити з одного боку більше заднього плану ніж з іншого). Над фігурою моделі залишають більше простору ніж під нею.

вибір поз в Ростовом портреті величезний, але шаблоном користуватися категорично не рекомендується, для кожної моделі пози потрібно підбирати індивідуально з урахуванням статури, зростання, сюжету, одягу. Головне, щоб модель не виглядала на фотографії як статуя, що не була затиснута, скутою. Обов'язково стежте за виразом обличчя моделі і за загальним станом композиції.

Загальний стиль ростового портрета нерідко визначається одягом моделі - чим вона параднее і суворіше, тим більше офіційними будуть пози моделі. Повсякденний одяг більш доречна, вона дає широку свободу вибору сюжету знімка. Якщо планується зйомка для каталогу одягу, то пози моделі повинні бути живі і динамічні щоб в першу чергу продемонструвати одяг у виграшному світлі.

Камеру зазвичай розташовують на рівні грудей моделі або трохи нижче, але, як і в випадку з освітленням, багато що залежить від задуманого сюжету.

Щоб полегшити роботу з моделлю, при зйомці ростового портрета часто використовуються різні аксесуари - парасольки, келихи, фрукти та інше. Не обов'язково вони повинні бути в кадрі, модель просто може дивитися на предмети і щось представляти - ось вам і готовий сюжет. Не нехтуйте цією «дрібницею» - вона допоможе заощадити купу нервів і часу, і зробити цікаві, незвичайні знімки. Успіхів!

Привіт, шановні читачі, починаючі фотографи. Для Вас сьогодні добірка головних порад длязйомки портрета. Для більшого інтересу стаття доповнена фотографіями знаменитих акторів Голлівуду, дивлячись на знімки яких можна почерпнути ідею для створення цікавого портрета, підглянути приклади красивого чоловічого позування.
Приємного перегляду і навчання! :-)

1. Техніка

Для зйомки портретів підходить будь-яка камера. Перевага дзеркальної камери - оперативне реагування на команди, зміна оптики, яка дозволяє варіювати режими фотозйомки, можливість знімати в ручному модусі, а це значить, що у вас з'являється багато можливостей для вирішення ваших художніх завдань і можливість знімати в складних умовах (наприклад, в темних приміщеннях).


Хороші портрети можна знімати і компактними камерами. Але краще, якщо ваш компакт буде володіти зумом (чим довше, тим краще - фон більше розмиється, пропорції обличчя будуть краще).

Для дзеркальних камер рекомендується використовувати об'єктиви з фокусною відстанню 50-80 мм (в деяких випадках до 135 мм). З фокусною відстанню менше 50 см, ви отримаєте спотворені пропорції моделі. При зйомці портрета перевагу слід віддати портретним об'єктивам з м'яко малює оптикою.

М'яко змальовує оптика дозволяє приховати нерівності шкіри і акцентує увагу на головних елементах портрета (очі, рот, чоло), дає відчуття обсягу за рахунок плавних спадів різкості від головного до менш важливого.

Для вирівнювання яркостей в кадрі і підсвічування тіней іноді необхідно застосувати спалах або відбивач.

2. Налаштування

Портрети, як правило, знімають з маленькою глибиною різкості. Маленька глибина різкості означає - відкрита діафрагма, тобто малі значення діафрагми (краще від приблизно f 2.8). Якщо ви фотографуєте компактом, знімайте при максимальному положенні зума.

Що це дасть? Об'єкт зйомки буде різким, а задній фон розмиється. Неможна забувати про відстань, на якому ви знімаєте і про те, що від цього відстані залежить глибина різкості. Звичайно, все залежить від ваших художніх завдань, але в класичному портреті повинні бути в різкості очі і бажано інша частина особи портретованого. Якщо ви знімаєте двох або групу людей і ви хочете, щоб вся група була в різкості, вам потрібно закривати діафрагму (f 8 - f 11 і більше).

Витримка при зйомці портретів не повинна бути занадто довгою. Люди не можуть довго не ворушитися і не дихати. Якщо витримки будуть занадто довгими, фотографії будуть не різкими. Крім того, тривалі витримки викликають напруженість у знімається.

На коротких витягах ви фіксуєте момент і в різкості виявляється все, що було задумано (очі, ...). Особливо це стосується дітей, які не можуть спокійно сидіти на одному місці. Чим коротше витримка, тим більше шансів, що ви отримаєте різкий знімок. Ми вже писали, що дітей краще знімати на витягах не довше 1/250 с, для дорослих можна використовувати довші витримки. Важливо, щоб у вас було достатньо світла для зйомки. Оптимально знімати на вулиці чи вдома біля вікна.

Намагайтеся не піднімати ІСО. По можливості знімайте з ІСО 100.

Фокус в класичному портреті повинен бути на очах (нема на носі, що не на лобі або десь ще). Найкраще перевести камеру в режим ручного вибору точки фокусування і вибрати ту точку, яка потрапляє на очі моделі.

3. Світло

Для того, щоб одержати не плоске, а об'ємне особа на фотографії, найкраще використовувати світло, що падає трохи попереду і збоку (передньо - діагональне освітлення). В принципі непогані результати можна отримати і з боковим освітленням, але при бічному освітленні найкраще використовувати відбивач (яким може служити, наприклад, і біла стіна будинку) або зовнішній спалах. На вулиці найкраще знімати вранці або раннім вечором. Якщо ви будете знімати опівдні, коли сонце стоїть в зеніті, верхнє світло дасть глибокі тіні і дуже різкий контраст.


За допомогою контрового освітлення ви можете отримати силует, якщо будете знімати, наприклад у вечірній час. Якщо ж ви хочете підсвітити обличчя, вам також знадобиться відбивач або зовнішній спалах. Фронтальне освітлення зробить особа плоским і його варто уникати.

Будинки найкраще знімати зі світлом з вікна (по можливості, не з сонячної сторони). Прозорі завіски допоможуть вам зробити світло розсіяним і більш м'яким.


4. Точка зйомки

Зазвичай будь-яка фотографія починається з вибору точки зйомки. Тобто з близької відстані або здалеку, зверху чи знизу, праворуч або ліворуч буде знята модель. Точка зйомки визначає, в основному, композицію знімка.

Від відстані буде залежати масштаб зображення. Як ми вже писали, в фотографії не потрібно винаходити велосипед. Масштаби портрета давно визначені образотворчим мистецтвом. За масштабом портрети діляться на ростові, покоління, бюстовие (погрудний) і фрагментарні.

Найбільш популярні бюстовие портрети. Вони дозволяють передати зовнішній вигляд і "зазирнути" в очі портретованого, передають особливість його особи (зовнішню схожість). За допомогою бюстового портрета можна спробувати передати і внутрішній світ людини.

Бюстовий портрет потрібно знімати довгофокусним (портретним) об'єктивом з найвіддаленішої точки. Інакше є ризик спотворення форми особи і втрати зовнішньої схожості.

Видаляючи точку зйомки ви можете отримати поясний портрет. Найчастіше поясні портрети знімають сидячи. У поясному портреті беруть участь і руки. Потрібно дуже уважно стежити за руками. За допомогою розташування рук можна визначити настрій портрета. Положення рук має бути абсолютно природним. Щоб руки не були напружені, ви можете дати портретируемому в руки якусь річ.


Покоління портрет ще більшою мірою ставить завдання показу пропорцій фігури. Постарайтеся знімати покоління портрети не статично, а в енергійному повороті і з активним жестом.

Ми видаляємо точку зйомки і все більше віддаляємося від імені моделі. У Ростовом портреті ви можете показати пропорції фігури. У зростання краще знімати не стоячи - це дуже складно.

При зйомці бюстових портретів найкраще знімати від рівня очей моделі. Поясні портрети знімаються від рівня підборіддя. При зйомці портрета в повний зріст, знімають від рівня пояса (присівши).

5. Композиція

У портретній зйомці діють всі класичні правила композиції, про які ми не раз писали. Особливу увагу варто звернути на фон. Він не повинен відволікати від портретованого. Чи не знімайте портрети на контрастних, яскравих і кольорових фонах. Найкраще підходять спокійні, однотонні фону, які не відволікають на себе увагу.


Ви пам'ятаєте про правило композиції, в слідстві якого не варто розміщувати головний об'єкт в середині кадру? Це правило діє і тут, але в портреті дуже важливо, щоб кадр був урівноважений. Тобто в кадрі має бути щось, що врівноважує його. Це може бути і просто абстрактний фон.

При заповненні кадру дуже важливо враховувати напрям погляду моделі. Тобто, якщо людина дивиться вліво, то зліва має бути досить простору для погляду. Погляд не повинен упиратися в край знімка. Від напрямку погляду залежить настрій знімка. Знімок можна зробити цікавіше, якщо модель не дивиться в камеру, а кудись в інше місце.

6. Робота з моделлю

Дуже часто ми бачимо на знімках напружені обличчя і натягнуто усміхнених людей. Більшість людей бачить камеру і починає "позувати". Це рідко дає хороший результат, так як портретованого під час позування, як правило, напружуються. Хороший фотограф портретист повинен вміти розкрити внутрішній світ людини, а це можливо тільки тоді, коли модель розслаблена і природно - невимушена. Ми вже якось писали, що у кожного фотографа є свій улюблений жанр у фотографії. Фотограф портретист повинен любити спілкування з людьми і вміти розташувати до себе людину.

Не має значення, який саме портрет Ви плануєте знімати. Будь то великопланових портрет з відкритим поглядом в приміщенні або ростовой портрет в обстановці вулиць, фотографуйте з душею, спілкуйтеся з моделлю. Імпровізуйте разом у відмінному настрої!


Зверніть увагу, Фото нижче, технічно ідеальний портрет. По композиції - тіло становить діагональ в кадрі, голова зміщена з центру, знаходиться на перетині лінії третин. Позування сидячи допомагає моделі розслабитися. Обидві руки в кадрі, не обрізані пальці, правильно кадровані ноги. Рівне освітлення без різких тіней. Фон не яскравий, не відволікає уваги від головного героя. І звичайно, прекрасна щира посмішка!

З іншого боку - ростовий портрет з рівномірним додатковим світлом. Непересвеченное небо, вдале позування. Але ця фотографія здається звичайною.
Кадр нижче цікавіший.Вдалий ракурс, есть енергетика в погляді моделі. І навіть різкі тіні, обрізана рука не псують знімок.


Так що, шановні фотографи, знайте правила композиції і вміло використовуйте світло. Тоді можна вже робити винятки, щоб створити оригінальний портрет, повний харизми з цікавим сюжетом, який надовго приверне погляди глядачів!
В підсумку, на підставі прочитаного матеріалу,порівняйте фото, проаналізуйте, перегляньте ще раз. Візьміть собі на замітку головні поради по зйомці портрета і позування для фотосесії чоловіків.

У цьому уроці фотографії на прикладах серій фотознімків одного сюжету ми покажемо типові помилки фотолюбителів у виборі точки зйомки портрета і дамо поради щодо їх виправлення. З односюжетних фотографій будемо намагатися вибирати кращі за емоційним рішенням, пояснюючи, чому керуємося. І хоча, безумовно, в оцінці знімка важливіше загальне сприйняття, фотографу необхідні усвідомлювані шляху, способи і критерії відбору кращих кадрів.

Найчастіша причина помилок - хаотичне придбання знань і як наслідок нерівний досвід. З іншого боку, не кожен фотолюбитель може знайти час і можливість для очного навчання майстерності фотографії або для того, щоб цілеспрямовано і методично вивчати навчальну літературу. Тому, в кращих традиціях нового навчального року, під загальним керівництвом почесного журналіста РФ Валерія Петровича Блюмфельд і з методичною допомогою Володимира Таніна ми відкриваємо в журналі рубрику «Практикум» в якій і будемо давати поради по фотографії.

Взагалі будь-яке навчання прийнято починати з простого і йти поступово до більш складного. Ми вирішили почати з самого важливого і цікавого. Найважливішим, як це часто і буває, виявилося найскладніше. В техніці - «момент і точка зйомки», в жанрі - «портрет». Що ж, ніж завдання складніше, тим цікавіше, постараємося дати деякі основні моменти цього найважливішого наочно і просто.

Найчастіше фотограф знімає те, що є, не маючи можливості виставити правильно світло, повісити відповідний фон і змінити простим переміщенням взаєморозташування об'єктів, що знімаються. Що можна зробити для отримання цікавого кадру в таких умовах? Які засоби і способи використовувати?

Так чи інакше, у всіх випадках фотографія починається з вибору точки зйомки. З близької відстані або здалеку, зверху чи знизу, праворуч або ліворуч, переміщаючись - фотограф визначає точку, з якої об'єкт зйомки може бути відображений в кращому масштабі (плані) і ракурсі. Більш того, саме точка зйомки визначає, в основному, майбутню композицію знімка.

Другий важливий етап - заповнення знімка, або кадрування. Після вибору точки, зайнявши по можливості стійке положення, фотограф переміщує об'єктив, намагаючись домогтися найкращого зображення.
На щастя, сьогодні більшість фотоапаратів мають зум - можливість наближати / видаляти (масштабувати) зображення.

Робота з планом

Сенс цієї серії знімків - продемонструвати прийоми портретної зйомки і те, як змінюється портрет при зміні ракурсу і масштабу. Ми розглянемо три варіанти: великий план, поясний і ростової портрет. Фокусна відстань від 70 до 100 мм найкраще підходить для портретної зйомки, оскільки правильно передаються пропорції особи, крім того, можна відійти трохи подалі від портретованого і не бентежити зйомкою в упор.

Для чистоти експерименту, ми не стали вдаватися до послуг фотомоделі, а вмовили позувати нашу колегу.

Фотографія 1. Великий передній план, один з варіантів класичного побудови портрета. Точка зйомки напроти губ (центральної частини кадру), очі на відстані трохи нижче однієї третини від верхнього краю кадру. Модель дивиться прямо в камеру, тому погляд ледве помітно опущений, що робить його ненапруженим і створює загальне відчуття спокою. Положення відповідає класичній жіночій позі. Плечі розгорнені від камери на 30-40 градусів, тобто присутні в кадрі і доповнюють його, не відволікаючи уваги від особи. Корпус злегка відхилений назад, тому далеке плече трохи нижче, завдяки чому створюється відчуття руху і підкреслюється лінія шиї. Різкість, як зазвичай наводилася по очах, оскільки в даному випадку це смисловий центр знімка. Завдяки фокусної відстані 70 мм і максимально відкритої діафрагми F2.8, фон став розмитим і, незважаючи на неоднорідність, не відволікає увагу від особи дівчини.

Поясний фронтальний портрет. Класичне компонування кадру, де погляд йде від рук-на-віч, змістового центру знімка. Точка зйомки піднята трохи вище голови моделі, через це дівчина дивиться в камеру трохи знизу. Трохи розгорнуті плечі і легкий нахил голови надають знімку життя. Взагалі в портреті, практично завжди плечі повинні бути розгорнуті інакше, ніж особа, і трохи нахилені, це дає можливість з однієї точки зйомки мати в зображенні два сприймаються ракурсу. Тут в портреті увагу привертають руки, їх вид і стан.
У поясному портреті руки найважливіша частина композиції і сильне виразний засіб. Руки не випадково часто називають «другою особою» - їх фактура і пластика часом несуть більше інформації і емоційності, ніж обличчя людини. Сюжетно важливі точки кадру не збігаються з оптичним центром зображення, а знаходяться в діагоналі з обох боків від нього. Обраний ракурс і план несуть відчуття незавершеності, недомовленості і очікування. Злегка відхилена назад, через завищення точки зйомки, голова дівчини підсилює це враження. Сплетені пальці над порожнім місцем на лавці довершують картину спокійного очікування.


Світлина 3. Ростової портрет. Вибір точки зйомки при «упаковці» всю людину в формат кадру, з нормальним заповненням і без використання додаткових елементів інтер'єру - завдання завжди дуже цікава, але це окрема тема одного з наступних випусків нашого «Практикуму». Поки розглянемо стандартний ростовой портрет в найбільш часто зустрічається обстановці природного освітлення в звичайному сквері.

Точка зйомки обрана невдало: дівчина самотньо стоїть посеред кадру, на неоднорідному тлі, плюс до того явно «ріжучому» ноги по горизонталі. Руки заховані за спину, що ще більше посилює відстороненість моделі від навколишнього простору і підсилює почуття некомфортності. Не рятує ні цікаве освітлення, ні чіткі контури фігури, ні виразний поворот голови, ні легка усмішка на обличчі.

Аналогічний портрет в повний зріст. Тут ми ввели в кадр найпростіший елемент «вуличного інтер'єру» - стовбур дерева. Дівчина кілька змістилася з центру, але залишається у фокусі уваги, зорово заповнюючи собою кадр. Це і добре і погано, оскільки погляд не сприймає композицію в цілому, а переміщається по вертикалі, зупиняючись на обличчі, яке в даному випадку не може бути сюжетним центром через обраного масштабу. Вийшов далекий від ідеалу, але вже набагато більш цікавий образ, фактично побудований на основі найпростішої лінійної композиції. Стовбур як би супроводжує і одночасно підтримує фігуру моделі.

У кадрі з'явилися руки, знайшли точку прикладання і трохи оживили образ. Загальне сприйняття набагато краще, хоча знімок як і раніше не несе виразної сюжетної ідеї.

Той же ростовой портрет виглядає краще за рахунок декількох змін. По-перше, дівчина стоїть, притулившись спиною до дерева, яке пішло на задній план. Тепер воно створює відчуття деякої захищеності. По-друге, ми змістили камеру в сторону, і модель «пішла» з центру кадру. Простір зліва заповнилося листям, яка, перебуваючи на передньому плані, надала глибину знімку і створила легку інтригу. По-друге, ми опустили камеру нижче, ведучи зйомку з рівня колін: і без того граціозна фігура дівчини стала ще привабливішою. Незважаючи на «неправильне» фронтальне розташування плечей і відсутність рук в кадрі, цей знімок вийшов більш виграшним.

Звичайно ж будь-який аналіз зображення суб'єктивний. Тому ми запрошуємо читача взяти участь в наших дискусіях. Надсилайте ваші роботи з коментарями і приєднуйтесь до нашого обговорення.

Фотографія з ракурсом і заповненням
Ракурс і заповнення кадру мають в портреті величезне значення. Особливо це помітно у великих планах. На таких прикладах ми постараємося показати, наскільки навіть невеликі зміни впливають на загальне сприйняття фотографії. Працюючи над портретом, можна і потрібно змінювати точку зйомки і, відповідно, ракурс - не тільки переміщаючи фотокамеру, але і за рахунок зміни положення самої моделі. Мало того, часто виграшного взаиморасположения голови, плечей і рук моделі неможливо домогтися без її активної участі.

Розглянемо фронтальний знімок, виконаний також, як і в першій частині (анфас), але трохи більш крупним планом. На цей раз точка зйомки піднята на рівень очей, плечі не розгорнуті, як ми рекомендували, а розташовані паралельно площині зйомки. Настрій знімка змінилося. Щоб «оживити» кадр, ми попросили дівчину злегка нахилити голову. Незважаючи на те, що нахил голови, здавалося б, надав знімку більш невимушений характер, в погляді з'явилася напруженість, що сперечається з легкою посмішкою. Фронтальне положення плечей вивело їх з кадру і візуально істотно збільшило розмір шиї. В цілому враження погіршилося.

На цьому знімку ми змінили ракурс, сильно змістившись вправо і трохи вгору. Повертаючись за камерою, голова моделі виявилася в положенні близькому до ракурсу в 3/4.
Мінімальний нахил голови і занадто сильний розворот плечей створили відчуття нестійкості. Особа в цьому ракурсі трохи витягнулося, втративши виразність. Незаповненою знімка в нижній частині на місці сильно пішов назад плеча зробила шию підкреслено тонкою і незахищеною. Явно найгірший варіант ракурсу і заповнення кадру.

Для отримання цього знімка ми зайшли з лівого боку і суттєво завищили точку зйомки. Крім того, кілька зменшили розворот голови і плечей. Верхній ракурс завжди зменшує шию і збільшує «вагу» верхній частині голови, завдяки чому очі можна розташувати в оптичному центрі і зробити знімок виразніше. Діагональна побудова знімка дає досить динаміки. Лінії, утворені волоссям, вирізом і вилицею, як би обрамляють смисловий центр кадру і акцентують увагу на очах моделі.

Нарешті, з того ж лівого положення ми перейшли в нижню точку зйомки і попросили модель не дивитися в об'єктив. Правильний розворот плечей і голови, невеликий, але явно читається нахил лінії очей, дали нам портрет, насичений рухом і літнім життєрадісним настроєм. Вільний простір зверху і справа в кадрі створюють ілюзію спрямованості вгору. Єдине, до чого варто причепитися - це злегка прочинені губи, що надають образу деяку «хижість». А втім, може це й на краще? ...

Найбільш часті помилки фотолюбителя при виборі плану і ракурсу

· Різнорідний, яскравий фон настільки цікавий, що об'єкт зйомки просто втрачається на знімку - змінити ракурс або значно збільшити план. Не захаращуйте кадр, все, що не працює на сюжет, повинно бути видалено.

· Знімається «прилип» до фону і загубився - рухатися вправо або вліво, поки зміна тональності фону (або із заднім світло) не відокремлені зображення об'єкту, що знімається.
· Рівномірно освітлене «в лоб» плоский напружений особа в центрі знімка (уява домальовує профіль і відбитки пальців) - зміститися в сторону, присісти, при можливості відвернути фотографируемого від позування і взагалі участі в процесі зйомки.

· Власні руки (ноги, тулуб ...) знятого «відрізані» найнезрозумілішим чином, в найнесподіваніших місцях (присутні частини чужих тел) - змінити масштаб (план), постаратися помістити в кадр важливі частини тіла, або вже різати так зі змістом .

· Укорочені ноги, широка талія, могутня шия і плечі «дивують» сфотографовану милу, струнку дівчину - в широкоугольном режимі з близьких відстаней пропорції сильно порушуються, спробуйте віддалитися і помітно опустити точку зйомки, або не брати в кадр значну частину тулуба.

· Голова (тулуб, рука ...) «розрізані» лінією горизонту (забору, стіни ...) найнепристойнішим чином - змінити ракурс.

· Мімічні гримаси і особливо вираз очей наводять на думки про стан здоров'я сфотографованого - уважніше з моментом зйомки, знімайте стійкі вирази обличчя.

_______________________

І так продовжимо нашу тему про Портрет! відразу кажу фотки не мои) скачала з инета) для прикладу!) дівчинки просили що б наочно з прикладами було) ось і втілює в себе їхні прохання!

Тож почнемо:

Наша, мамского, фотографія починається з першої усмішки малюка, з перших його кроків, витівок і досягнень. І, часом, буває просто ніколи подумати - який стоїть режим, скільки виставлено ISO і так далі ... Звичайно, з часом ми доведемо технічні моменти до автоматизму, але знімати-то хочеться вже зараз :)))

У нас немає можливості виставити світло, повісити відповідний фон і поміняти розташування людей в кадрі без ризику порушити момент. Так що можна зробити для отримання цікавого кадру в таких умовах? Які способи використовувати?

Так чи інакше зйомка починається з вибору точки зйомки (Не плутати з ракурсом) - близько чи далеко, ліворуч або праворуч, знімає визначає точку, з якої об'єкт зйомки може бути відображений в кращому вигляді. Більш того, саме вибір точки зйомки багато в чому визначить майбутню композицію знімка.


Другий важливий етап - кадрування (заповнення простору кадру). Вибравши точку зйомки ми переміщаємо об'єктив, вибираючи ніалучшій варіант для зображення. Тут ми часто користуємося зумом - можливістю наближати або видаляти (масштабувати) зображення.

РОБОТА З ПЛАНОМ

Давайте розберемося, Які є прийоми портретної зйомки і як змінюється портрет при зміні ракурсу і масштабу.

Существет три варіанти - крупний план, поясний і ростової портрети. Класичним фокусною відстанню вважається від 70 до 100 мм (правильно передаються пропорції обличчя і можна відійти подалі, чи не бентежачи зйомкою «в упор».

А тепер «слайд» :)))

Приклад №1.

Знайомтеся - великий передній план!


Приклад №2.
Повернемося до знімка. Такий фронтальний портрет по праву вважається одним з класичних варіантів побудови. Точка зйомки - навпаки губ, очі - на відстані приблизно третини від верхнього краю кадру, плечі розгорнені від камери, не відволікаючи уваги від особи, різкість на очах, що, в принципі, логічно. Фон розмитий і на себе уваги не відтягує.




Ще один фронтальний крупний план, Але погляд спрямований «з кадру». Тут важливо, щоб він (погляд) не впирався в край фотографії - ще говорять - «погляду потрібно дати простір».

приклад №3


Крупний план з спотворення ракурсів. Висока точка зйомки дає можливість візуально звузити обличчя, зробивши досить сильний акцент на очі. Безглузда ж поза фотографа дозволяє відобразити прекрасну посмішку :)

ВАЖЛИВО

У портреті більш виграшній є поза, при якій плечі повинні бути розгорнуті інакше, ніж особа. Це дає можливість з однієї точки зйомки мати два фіксованих ракурсу, що позбавляє знімок статики.

приклад №4

Погрудний портрет. Класичний паспортний. Зазвичай при вертикальній орієнтації фігура розташовується по центру кадру, лінія очей - приблизно по лінії верхньої третини (Правило трьох третин ще свіжо в пам'яті? :)

Не забувайте, що в будь-якому випадку - можливі варіанти.



приклад №5

Одним з головних класичних умов є наявність рук в кадрі.


А ось поясний портрет:

А це - поясний «безрукий» :) По суглоби не ріжемо !!! Вище, нижче, але не по ним.

ВАЖЛИВО

Руки в поясному портреті грають практично рівну роль з очима, стають важливою частиною композиції і дуже сильним виразним засобом. Але і конкуруючим композиційним центром можуть теж стати.

приклад №6

Так зване «ковбойське кадрування»


Як бачите - руки вже в будь-якому випадку потрапляють в кадр, а кадрування в нижній частині фігури виходить по стегнах.

Руки є, розворот корпусу є, посмішка :) Йдемо далі :)

приклад №7

Ми все ближче і ближче до портрета в повний зріст. Але є ще один тип кадрування портретів.


приклад №8

Ростової портрет. Стандартне заповнення кадру - фігура посередині. Знизу і зверху від фігури приблизно однакову відстань.

Я, звичайно, уникаю фронтальних класичних ростових портретів (якщо тільки це не гвардійці в караулі), але експериментувати завжди можна і іноді виходять вражаючі результати. Ну ось я конкретно не великий любитель «класики». ніби й повний зріст, але вже живіше.

Чим не «повний зріст»? :) Просто поза «сидячи»

Приклад № 9

Нестандартне кадрування портретів. Зазвичай їх називають жанровими. Іноді - «детальна зйомка». Мені все одно. Просто я знаю, що саме ці «деталі» можуть виявитися красномовніше очей.



ВАЖЛИВО

Основні помилки і як їх ібежать

Цікавий сам по собі яскравий, різноманітний фон, в результаті модель втрачається на знімку ---- змінити точку зйомки або значно збільшити план. Все, що не працює на сюжет - видаляємо нещадно.

Модель злилася з фоном ---- рухаємося вправо або вліво, або зміниться тональність фону, або спіймаємо підсвічування, що відокремить зображення знімається

Освітлене «в лоб» особа в центрі знімка (можна доповнити такий портрет фотографією профілю та відбитками пальців) --- зміщуємося в сторону, присідаємо, піднімаємося вище, відволікаємо модель від позування на що завгодно (ой, пташка пролетіла)

ДЕ БУДЕМО РІЗАТИ ?? Складне питання, правда? Іноді відрізана верхівка викликає бурю обурення, а іноді ще й більше б цю самю верхівку резануть ... ------ в будь-якому випадку, це тема для окремої розмови, АЛЕ краще не займатися Расчлененка шляхом зміни плану, а якщо вже займатися, то з сенсом.

спотворення ракурсів - укорочені ноги, величезна голова зазвичай не прикрашають (до речі - одна з найголовніших помилок при зйомці дітей і тварин) ---- опускаємо точку зйомки або не беремо в кадр значну частину тулуба (як на пр.3)

Модель «розрізана» лініями навколишнього середовища - горизонтом, забором --- міняємо ракурс

Мімічні гримаси --- це вже вибір моменту зйомки, краще знімати стійкі вирази обличчя.

Ну і на цьому ми з вами поки зупинимося;)

Дякую всім за увагу!)

Немає коментарів:

Дописати коментар